پنجشنبه ١٣٩٥/١٠/٣٠    EN

 مدیر سیستم
  لبنیات کم چرب
اضافه شده توسط :  مدیر سیستم      در تاریخ : 1394/06/03
ارسال این مطلب برای ایمیل دوستان :

خیلی‌ها فکر می‌کنند انتخاب لبنیات پرچرب باعث اضافه وزن می‌شود و به همین دلیل هم فقط افراد چاق باید انواع کم چرب را انتخاب کنند و لاغرها با خیال راحت می‌توانند سراغ لبنیات با ۲٫۵ درصد چربی و بالاتر بروند. بد نیست بدانید یک لیوان شیر ۲٫۵ درصد چربی حدود ۲۰۰ کیلوکالری انرژی دارد و اگر فردی دو لیوان شیر در روز می‌خورد، یعنی ۴۰۰ کالری فقط از شیر دریافت می‌کند.
پس در صورتی که این مقدار کالری دریافتی بیش از کالری مورد نیاز روزانه فرد و درواقع مازاد باشد، می‌تواند در کوتاه مدت باعث اضافه وزن و چاقی شود. البته این همه ماجرا نیست، کلسیم در فاز آبی لبنیات وجود دارد و نه در فاز چربی و هر چه چربی لبنیات افزایش یابد، علاوه بر این‌که مقدار کالری محصول بالاتر می‌رود، مقدار کلسیم موجود در آن هم کمتر می‌شود.
کلسیم و پروتئین شیر با حرارت دیدن تغییر پیدا نمی‌کند، ولی شکل مولکول پروتئین تغییر می‌کند و عمل هضم را سخت‌تر می‌کند. پس اگر در هضم شیر مشکل دارید، نباید پیش از مصرف آن را گرم کنید